HİTİT
ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KULÜPLERİ YÖNERGESİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 Bu
yönergenin
amacı, Hitit Üniversitesi’nin önlisans, lisans ve lisansüstü programlarına
kayıtlı öğrencilerin ilgi duydukları alanlarda kendilerini geliştirmelerine,
sosyalleşmelerine katkı sağlamak ve toplumla etkileşimlerini artırmak için
üniversitemiz bütçe imkânları çerçevesinde fırsatlar sağlayarak sosyal
gereksinimlerini karşılamak üzere kurulan/kurulacak olan eğitim, sağlık, spor,
sosyal, bilimsel ve kültürel amaçlı öğrenci kulüplerinin işleyişine ilişkin
usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 Bu
yönerge, Hitit Üniversitesi’nde kayıtlı önlisans, lisans ve lisansüstü
öğrenciler tarafından kurulan veya kurulacak olan öğrenci kulüplerinin işlem
süreçlerini kapsar.
Dayanak
MADDE 3 Bu yönerge, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
2880 sayılı kanun ile değişik 46. ve 47. Maddeleri uyarınca Sağlık Kültür ve
Spor Daire Başkanlığının yürüteceği hizmetleri düzenleyen 3 Şubat 1984 tarih ve
18301 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Mediko-Sosyal
Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği'nin 10. Maddesi esas
alınarak hazırlanmıştır. Bu yönergede yer almayan hususlar hakkında ilgili
yönetmelik hükümleri ile genel hükümler uygulanır.
Tanımlar
MADDE 4
Bu yönergede geçen kavramlardan;
Akademik Danışman:
Her bir kulübün faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumlu olan Üniversitede
kadrolu öğretim elemanını,
Birlik Yönetim Kurulu:
Hitit Üniversitesi bünyesinde kurulan öğrenci kulüplerinin tamamının iş ve
işlemlerinden sorumlu en üst kurulu,
Birlik Yönetim Kurulu Başkanı: Rektör
tarafından görevlendirilen ilgili Rektör Yardımcısını,
Eğitici/Öğretici/Çalıştırıcı:
Kulüp çalışmalarının yerine getirilmesinde Üniversite içinden veya dışından
görevlendirilecek olan konusunda uzman personeli,
Koordinatörlük:
Öğrenci kulüplerinin işlemlerinin yürütülmesinden, kulüpler ve Birlik Yönetim
Kurulu ile Rektörlük makamı arasındaki işlemlerin koordinasyonundan sorumludur.
Koordinatör:
Öğrenci kulüplerinin işlemlerinin yürütülmesinden ve Birlik Yönetim Kurulu ile
Rektörlük arasındaki koordinasyonun sağlanmasından sorumlu Üniversitede kadrolu
öğretim elemanını,
Kafile Sorumlusu:
Kulüp etkinliklerinde oluşturulan grupların sorumlusunu,
KUBİS:
Kulüplerin tüm işlemlerini gerçekleştirdiği Kulüpler Bilgi İşletim Sistemini,
Kulüp Denetim Kurulu:
Kulüp Genel Kurulu tarafından seçilen ve kulübün işlemlerini düzenli olarak
denetleyen kurulu,
Kulüp Genel Kurulu:
Kulüp üyelerinin tamamından oluşan kurulu,
Kulüp Performans Puanı:
Her bir kulübün etkinlikleri sonucu elde ettiği toplam etkinlik puanını,
Kulüp Yönetim Kurulu:
Kulüp Genel Kurulu tarafından seçilen, kulübün iş ve işlemlerini yürüten
kurulu,
Kulüp (Yönetim Kurulu)
Başkanı: Kulüp üyeleri arasından seçilen ve kulüp üyelerini
temsil eden kişidir.
Öğrenci Kulübü:
Hitit Üniversitesi öğrencilerinin ders dışı zamanlarda belirli bir hedef
doğrultusunda eğitim, sağlık, spor, sosyal, bilimsel ve kültürel
faaliyetlerini, Hitit Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Yönergesine göre planlı ve
organize bir şekilde gerçekleştirmek amacıyla bir araya gelerek oluşturdukları
grubu,
Rektör:
Hitit Üniversitesi Rektörünü,
Üniversite:
Hitit Üniversitesini,
tanımlar.
İKİNCİ
BÖLÜM
Kulüpler
Bilgi İşletim Sistemi, Kulüplerin Kuruluşu, Üyelik İşlemleri ve Kulüplerin
Kapatılması
Kulüpler Bilgi İşletim
Sistemi
MADDE 5
– (1) Kulübün tüm iş ve işlemleriyle ilgili belge ve dokümanlar, KUBİS üzerinden
gerçekleştirilir. Bu şekilde oluşturulan tüm dokümanlar sistemde arşivlenir.
(2) Kulüp resmi web sayfası ve KUBİS
üzerinde gerçekleştirilen işlemler, Bilişim Hukuku kapsamındadır.
Kulüplerin Kuruluşu
MADDE 6
– (1) Üniversite içinde aynı amaca yönelik birden fazla kulüp kurulamaz.
(2) Etnik, dini ya da toplumsal
ayrımcılığı ortaya çıkaracak nitelikte kulüp kurulamaz.
(3) Faaliyet alanları süreklilik arz
etmeyen çalışmaları gerektiren konularda kulüp kurulamaz.
(4)
Bir öğrenci kulübünün kuruluş başvurusu, kulübün adı, amacı, çalışma şekli ve
alanları bilgilerini kapsayan “Kulüp Tüzüğü”, Akademik Danışman ve en az 16
(onaltı) kurucu üye bilgilerini içeren “Kulüp Kuruluş Başvuru Formu” ile
eğitim-öğretim yılı içinde Koordinatörlüğe yapılır. Başvuru, Birlik Yönetim
Kurulu’nda değerlendirilerek bir raporla Rektörlüğe sunulur. Rektörlük, başvuru
ile ilgili cevabı Koordinatörlük aracılığıyla ilgililere bildirir.
(5) Kulüp, Rektörlük onayından itibaren
dört hafta içinde mevcut üyelerle ilk Genel Kurul toplantısını yaparak kulüp
organlarını oluşturur. Genel Kurul toplantı tarihi, Koordinatörlük tarafından
belirlenir ve kulübün resmi web sayfasında ilan edilir.
Kulüplere Üyelik
MADDE 7
– (1) Kulüplere ancak Hitit Üniversitesi’nde kayıtlı öğrenciler üye
olabilirler. Öğrencilik haklarından yararlanamayacak durumda olanlar kulüplere
üye olamazlar.
(2) Bir öğrenci en fazla üç kulübe üye
olabilir. Bir öğrenci, birden fazla Kulüp Yönetim veya Denetim Kurulu’nda görev
alamaz.
(3) KUBİS üzerinden yapılan üyelik
başvurusu, Akademik Danışmanın onayı ile tamamlanır.
(4) Hitit Üniversitesi mensubu olmayan
eğitici, öğretici ve çalıştırıcı kişiler kulübe üye olamazlar. Bu kişiler Kulüp
Yönetim Kurulunun teklifi ve Rektörlük onayı ile görevlendirilerek çalışmalara
katılabilirler.
(5)
Kulüp üyelik işlemleri, aksi belirtilmediği durumlarda eğitim-öğretim yılının başlangıcında
başlar ve seçim tarihinden 10 (on) gün önce durdurulur. Seçimlerin sona
ermesiyle birlikte, üyelik işlemleri yeniden başlar.
Üyeliğin Sona Ermesi
MADDE 8
– (1) Her üye, kulüp üyeliğinden ayrılma hakkına sahiptir. Kendi isteğiyle
kulüp üyeliğinden ayrılan bir üye, ayrıldığı eğitim-öğretim yılında yeniden
aynı kulübe üye olamaz.
(2) Erasmus, Farabi, Mevlana vb. değişim
programları ile bir dönemden daha uzun süre için başka bir üniversitede eğitim
almaya giden öğrencilerin kulüp üyelikleri sona erer.
(3) Mezun olan, ilişiği kesilen, kaydını
donduran veya öğrencilik haklarından yararlanamayacak durumda olan öğrencilerin
kulüp üyelikleri eş zamanlı olarak sona erer.
(4) Kulüp Denetim Kurulu raporları ile
Yönetim Kurulu kararı alınarak üyelikten çıkarma işlemleri, Akademik Danışman
onayı ile tamamlanır.
(5) Kulüp üyeliğinden çıkarılmayı
gerektirecek durumlar şunlardır:
a)
Üyelik görev ve sorumluluklarını yerine getirmemek,
b)
Kulübün amaçlarına aykırı çalışma ve faaliyetlerde bulunmak,
c)
Kulüp kurullarınca alınan kararlara uymamak veya verilen görevleri yerine
getirmemek,
d)
Üniversitenin tüzel kişiliğini zedeleyecek eylemlerde bulunmak,
e)
Ülkenin birlik ve beraberliğini zedeleyici faaliyetlerde bulunmak,
f)
Yüz kızartıcı suç işlemek ve genel ahlaki kuralları ihlal etmek.
(6) Üyelikten çıkarılan öğrencinin Birlik
Yönetim Kuruluna itiraz başvurusunu yapma hakkı saklıdır.
(7) Kulüp üyeliğinden çıkarılan bir
öğrenci aynı kulübe tekrar üye olmaz.
Kulüplerin
Faaliyetlerinin Durdurulması veya Kapatılması
MADDE 9
– (1) Bir kulübün, ülkenin genel ahlak kurallarına, yürürlükteki mevzuata,
Üniversitenin yönetmelik ile yönergelerine aykırı faaliyet ve uygulamalarının
belirlenmesi durumunda, Birlik Yönetim Kurulu’nun önerisi ve Rektörlük Makamının
oluru ile faaliyetleri durdurulur. Ayrıca kulübün başkan ve üyeleri hakkında,
Yükseköğretim Kurumu Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri
uygulanır. Gerektiğinde bu kişiler hakkında yasal işlemlere başvurulur.
(2) Genel Kurul sonrası bir ay içinde Güz
dönemi faaliyet programını hazırlamayan veya amacına uygun çalışmalar yapmayan
kulüp, Koordinatörlük tarafından yazılı olarak uyarılır. Faaliyet
programlarının Bahar döneminde de hazırlanmaması halinde, kulüp yönetimi feshedilerek
yeniden Genel Kurul çağrısına gidilir. Bu durumda feshedilen Yönetim Kurulu
üyeleri kulüp üyeliğinden çıkarılır.
(3) İki yıl üst üste Genel Kurul
toplantısını gerçekleştiremeyen kulüpler, Rektörlük oluru ile kapatılır.
(4) Kulüpler, Genel Kurul toplantılarında üyelerinin
nitelikli çoğunluğunun (üye sayısının 2/3 ü) aldıkları karar ile kapatılabilir.
(5) Kapatılan kulüplerin mal varlıkları
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na devredilir.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Akademik
Danışman ve Kulüp Organları
Akademik Danışman
MADDE 10
– (1) Üniversitede kadrolu bir öğretim elemanı, Birlik Yönetim Kurulu
Başkanının onayı ile kulübün kuruluş, etkinlik ve faaliyetlerinden öncelikli
sorumlu “Kulüp Akademik Danışman”ı olarak 2 (iki) yıllığına atanır.
(2) Bir öğretim elemanı birden fazla
kulübe Akademik Danışmanlık yapamaz.
(3) Her bir kulübün bir Akademik Danışmanının
olması zorunludur.
(4) Görev süresi sona eren ya da görevini
kendi isteği ile bırakan Akademik Danışmanın yerine bir ay içinde Birlik
Yönetim Kurulunun teklifi ve Birlik Yönetim Kurulu Başkanının onayı ile yeni
bir Akademik Danışman ataması yapılır.
Akademik Danışman’ın
Görev ve Yetkileri
MADDE 11
– (1) Kulüp tüzüğünde belirtilen amaçlar çerçevesinde kulübe danışmanlık
yapmak,
(2) Kulüp ile Koordinatörlük arasındaki
koordinasyonu sağlamak,
(3) Kulüp çalışmalarının yürütülmesine
yardımcı olmak ve kulüp toplantılarına katılmak,
(4) Koordinatörlüğün kulüp faaliyetleri
ile ilgili bilgilendirme toplantılarına katılmak,
(5) KUBİS üzerinden öğrenci üyelik başvurularını
onaylamak,
(6) KUBİS üzerinden etkinlik başvurularını
ve diğer onay işlemlerini gerçekleştirmek.
Kulüp Organları
MADDE 12
– (1) Kulüp Organları Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Denetim Kuruludur.
Genel Kurul
MADDE 13
– (1) Genel Kurul, kulübün en yetkili karar organıdır. Kulübe üye öğrencilerin
tamamından oluşur.
(2) Genel Kurul, kuruluş aşamasından
sonraki olağan seçimlerini her iki yılda bir eğitim-öğretim yılının başında
Koordinatörlüğün çağrısı ile farklı bir tarih belirtilmemesi halinde Kasım ayı içinde
Kulüp Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerinin toplam sayısı olan en az 16 üyenin katılımıyla
gerçekleştirir. İlk toplantıda toplantı yeter sayısı sağlanamazsa, 3 (üç) gün sonra
ikinci tur toplantı aynı toplantı yeter sayısı ile gerçekleştirilir. İkinci
turda da toplantı yeter sayısı sağlanamaz ise kulüp faaliyetleri bir sonraki
döneme kadar durdurulur ve kulüp yönetimi, Koordinatörlük uhdesine geçer.
(3) Olağanüstü Genel Kurul, Kulüp Yönetim
ve Denetim Kurullarının gerekli gördüğü hallerde veya kulüp üyelerinin 1/3 ünün
Akademik Danışman’a yapacağı yazılı başvuru üzerine eğitim-öğretim dönemi
içinde yapılır. Koordinatör, gerekli gördüğü durumlarda Olağanüstü Genel Kurul
sürecini başlatabilir.
(4) Üyeler, kulüp organlarının seçimi için
yapılacak oylamalarda, kişisel kullanıcı adları ve şifreleri ile kulübün resmi
web sayfasında oylama işlemini gerçekleştirirler.
(5) Kulüp Yönetim ve Denetim Kurulu
üyelerinin seçimi için yapılacak oylamalarda Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu
için önerilen listelerde eşitlik olması halinde, 3 (üç) gün sonrasında ikinci
tur oylama yapılır. Eşitliğin devam etmesi halinde, Akademik Danışmanın takdiri
ve Koordinatörün oluru ile kurullar belirlenir.
(6) Genel Kurul’da kullanılan oy sayısının
1/3 ü kadar üyenin Akademik Danışmana yapacağı yazılı başvuru ile seçim
sonuçlarına itiraz edilebilir. İtirazla ilgili belgeler, Akademik Danışman
onayı ile birlikte bir hafta süresince kulüp resmi web sayfasında ilan edilir
ve seçim süreci hakkında bilgi verilir. Son itiraz mercii, Birlik Yönetim
Kuruludur.
Genel Kurul’un Görev ve Yetkileri
MADDE 14
– (1) Her Akademik Yıl için Kulüp Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyelerini
seçmek,
(2) Kulüp tüzüğü veya Akademik Danışman
değişikliği önerilerini değerlendirerek Koordinatörlük aracılığıyla Birlik
Yönetim Kurulu’na bilgi vermek,
(3) Gerekçe göstermek kaydıyla, kulübün
kapatılması yönünde Birlik Yönetim Kurulu’na öneri sunmak,
Yönetim Kurulu
MADDE 15
– (1) Yönetim Kurulu, Genel Kurul tarafından seçilen 5 (beş) asıl ve 5 (beş)
yedek üyeden oluşur. Disiplin cezası almış öğrenci, Yönetim Kurulu’na
seçilemez.
(2) Yönetim Kurulu Başkanının ve üyelerin
görev dağılımları belirlenerek kulübün resmi web sayfasında ilan edilir.
(3) Yönetim Kurulu kararı ile kulüpler,
değişik etkinlik alanlarına yönelik kendi içlerinde iş bölümü esasına dayalı
alt birimler, kollar veya komisyonlar oluşturabilir.
(4) Yönetim Kurulu Kararları, toplantıya
katılan üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alınır.
Yönetim Kurulu’nun Görev
ve Yetkileri
MADDE 16
– (1) Kulübün tüzüğünde yer alan amaçlara uygun faaliyetlerde bulunmak,
(2) Yönetim Kurulunda alınan kararları
kulüp resmi web sayfasında yayımlamak,
(3) Yıllık çalışma programını hazırlamak
ve uygulamak,
(4) Kulüp çalışma esaslarında gerekli
görülen değişiklik önerilerini Genel Kurul’a sunmak,
(5) Kulübün faaliyet raporlarını
hazırlamak, evrak ve belgeleri Denetim Kurulu onayına sunmak,
(6) Kulübün Üniversite içindeki ve
dışındaki etkinliklerini KUBİS üzerinden Koordinatörlüğe bildirerek bu tür
faaliyetlerde Rektörlük onayını almak,
(7)
Kulüp işleyişinde Akademik Danışman’ın yavaşlatıcı olması durumunda
Koordinatörlüğü bilgilendirmek,
(8) Kulüp Genel Kurul’unda alınan
kararları Koordinatörlüğe sunmak.
Denetim Kurulu
MADDE 17
– (1) Denetim Kurulu, Genel Kurul tarafından seçilen 3 (üç) asıl ve 3 (üç)
yedek üyeden oluşur. Disiplin cezası almış öğrenci, Denetim Kurulu’na
seçilemez.
(2)
Denetim Kurulu Başkanı ve üyelerinin görev dağılımları belirlenerek kulübün resmi
web sayfasında ilan edilir.
Denetim Kurulu’nun Görev
ve Yetkileri
MADDE 18
– (1) Kulübün etkinlik ve işlemlerini düzenli olarak denetleyerek
hazırlayacakları raporları Koordinatörlüğe sunmak ve kulübün resmi web
sayfasında ilan etmek,
(2) Denetim Kurulu Başkanı tarafından
belirlenecek bir asıl üyenin, il dışı etkinlikler olması halinde katılımını
sağlamak.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Birlik
Yönetim Kurulu ve Koordinatörlük
Birlik Yönetim Kurulu
MADDE 19
– (1) Birlik Yönetim Kurulu, her biri Rektör tarafından görevlendirilen ilgili
Rektör Yardımcısı başkanlığında; Koordinatör, 4 öğretim elemanı ve Sağlık
Kültür ve Spor Daire Başkanından oluşur,
(2) Üyelerin görev süresi 1 (bir) yıldır.
Süresi sona eren üye, aynı usulle yeniden atanabilir,
(3) Kurul, yılda en az 2 (iki) defa Birlik
Yönetim Kurulu Başkanının çağrısı ile toplanır,
(4) Kurulun toplanabilmesi ve karar
alabilmesi için üye tam sayısının yarısından fazlasının toplantıya katılması
gerekir,
(5) Kurulda görüşülen konulara ilişkin tüm
kararlar, açık oylama ve oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde, Kurul
Başkanının kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanır.
Birlik Yönetim Kurulu’nun
Görev ve Yetkileri
MADDE 20
– (1) Öğrenci etkinliklerinin 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununa ve Hitit
Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Yönergesine uygun bir şekilde yürütülmesini
sağlamak,
(2) Yeni kurulacak veya kapatılacak
kulüplerle ilgili konuları görüşerek sonucu Rektörlüğe bildirmek,
(3) Kulüplerin etkinlikleri ile ilgili
hazırlanan bir önceki dönemin etkinlik raporu ile gelecek dönemin etkinlik
önerilerini ve bütçe taslağını görüşerek karara bağlamak,
(4) Üniversite dışındaki benzer kuruluşlar
ile ortak etkinlik için çalışmalarda bulunmak,
(5) Kulüp Yönetimi tarafından hazırlanan
Kulüp Logosunu onaylamak,
(6) Gerekli görülen hallerde Akademik
Danışmanları toplantıya çağırmak,
(7) Kulüp çalışmalarında bulunan taraflara
ait itirazları değerlendirmek ve görüş bildirmek,
(8) Kulüplerin Genel Kurul Kararı ile
yapacağı değişiklikleri değerlendirerek Rektörlük Makamına bilgi vermek.
Koordinatör’ün Görev ve Yetkileri
MADDE
21
– (1) Koordinatörün görev süresi bir yıl olup, Rektör tarafından atanır. Görev
süresi sona eren Koordinatör, aynı usulle yeniden atanabilir.
(2) Öğrenci kulüplerine ait kurulların
teşekkülü, yıllık faaliyet programları, taslak bütçeleri ve gerçekleştirilen faaliyetlerinin
takibiyle ile ilgili konularda Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile
koordinasyon sağlayarak Rektörlüğe düzenli bir şekilde bilgi vermek,
(3) Öğrenci kulüpleri ile ilgili iş ve
işlemleri, Birlik Yönetim Kurulu tarafından onaylanmış programların
gerçekleşmesini takip etmek,
(4) Yeni kurulacak kulüplerin tüzüklerini
inceleyerek bir raporla Birlik Yönetim Kurulu’na sunmak,
(5) Kulüplerin etkin ve verimli
çalışabilmeleri yönünde Akademik danışmanları bilgilendirmek,
(6) Kulüplerin yapacakları faaliyetlere
göre salon, donanım, malzeme vb. imkânların paylaşımını ve dağıtımını yapmak
üzere Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile koordinasyonu sağlamak,
(7) Kulüplerin resmi web sayfalarını ve
üyelik güncellemelerini takip etmek,
(8) Akademik Danışmanın görev süresinin
sona ermesi veya danışmanlık görevini bırakması durumunda kulübün
danışmanlığını, yeni bir danışman ataması yapılıncaya kadar en fazla 1 (bir) ay
süre için yürütmek, Koordinatörün kulüp danışmanlığını yürüttüğü bu sürede
kulüp yeni bir etkinlik planlaması yapamaz. Ancak daha önce planlanmış ve
kararı alınmış etkinlikleri gerçekleştirebilir.
(9) Kulüplerin Akademik Danışman
değişikliği durumunda Birlik Yönetim Kurulu’nu bilgilendirmek,
(10) Kulüplerin Olağan ve Olağanüstü Genel
Kurul toplantısının yapılabilmesi için KUBİS üzerinden süreci başlatmak,
(11) Kulüplerin Üniversite dışından
eğitici, öğretici ve çalıştırıcı talep başvurularını inceleyerek Rektörlük
onayına sunmak,
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Etkinlik
Başvurusu, Kulüplerin Desteklenmesi ve İl Dışı Etkinliklere Katılacak Üyelerin
Belirlenmesi
Etkinlik Planlama
MADDE 22
– (1) Kulüp tüzüğünde belirtilen amaç ve faaliyetler dışında etkinlik
düzenlenemez,
(2) Akademik Danışman, Kulüp Yönetim
Kurulunun, hazırlayacağı dönemlik etkinlik taslak planını ve bütçeyi
Koordinatörlüğe sunar. Rektörlük tarafından onaylanan etkinlikler, kulüp resmi
web sayfasında “Planlanan Etkinlikler” başlığı altında ilan edilir ve katılımcı
başvurusuna açılır.
(3) Kulüpler yapacakları etkinliklerde
sponsor, hibe vb. destek kullanmaları halinde gelir kaynaklarına ilişkin belge
ve protokollerini etkinlik öncesinde bildirmek zorundadır.
(4) Yarışma ve gösteri türü etkinliklere
katılacak kulüplerde Yönetim Kurulu kararı ile belirlenmiş takımlar/ekipler,
kafile olarak değerlendirilir.
(5) Kulüpler, Birlik Yönetim Kurlu
tarafından onaylanmayan hiçbir logoyu etkinliklerinde ve web sayfalarında
kullanamazlar.
Etkinlik Başvurusu
MADDE 23
– (1) Yapılacak etkinliğe ilişkin Kulüp Yönetim Kurulu kararı alınır. İhtiyaç
duyulması halinde Üniversite öğretim elemanı veya araştırma görevlileri
arasından bir Kafile Sorumlusu belirlenir.
(2) Etkinlik Başvuru Formu hazırlanarak
Akademik Danışmanın onayına sunulur.
(3) Onaylanan Etkinlik Başvuru Formu,
Koordinatörlük tarafından Rektör oluruna sunulur.
(4) Rektör oluru sonrası katılımcı üye
listesi ve varsa Kafile Sorumlusu bilgileri Koordinatörlüğe gönderilir.
(5) Etkinlik gerçekleştirilir ve ardından
Etkinlik Raporu hazırlanarak Kulüp Denetim Kurulu’nun onayına sunulur.
(6) Etkinlik sürecine ilişkin tüm
işlemlerin belgeleri kulübün resmi web sayfasında yayımlanır.
Kulüplerin Desteklenmesi
MADDE 24
– (1) Kulüplerin desteklenmesinde önceki etkinliklerden elde edilen Kulüp
Performans Puanı esas alınır. Kulüpler toplayacakları puanlar sayesinde, ek
desteklerden yararlanabilir. Kulübün performans puanlarının belirlenmesinde
Tablo-I esas alınır.
(2) Üniversiteyi temsil ve tanıtım
faaliyetlerinde Kulüp Performans Puanı dikkate alınmaksızın Rektörlük onayı ile
ek destek sağlanabilir.
(3) Kulüplerin desteklenmesinde, yıllık
iki dönem halinde hazırlanacak faaliyet programı ve taslak bütçede planlanan
etkinliklerin gerçekleştirilme sonuçları dikkate alınır. Güz ve Bahar
dönemlerinde ayrı ayrı değerlendirilmek koşuluyla Tablo I’de belirtilen en az 2
(iki) farklı il içi etkinlik yapan kulüpler, il dışı etkinliklerde
desteklenebilir.
(4) Kulüpler bir etkinliği diğer öğrenci
kulüpleri ile ortaklaşa gerçekleştirebilir. Bu durumda başvuruyu yapan kulüp,
tüm sorumluluğu üstlenerek “Etkinlik Yürütücüsü Kulüp” olarak adlandırılır. Bu
durumda toplam puanın %60’ı yürütücü kulübe, %40’ı da ortak kulübe veya
kulüplere eşit oranlarda verilir.
(5) Ortak faaliyet yapan ya da Rektörlük
tarafından belirlenen dönemlik temada faaliyet gösteren kulüplere ek destek sağlanabilir.
(6) Kulüpler
etkinlik planlamalarında öncelikli olarak üniversite içi eğitici, öğretici,
çalıştırıcı ve kaynak kullanımlarını dikkate almalıdır.
Sponsor veya Hibe
Desteğinin Belirlenmesi
MADDE 25
– (1) Kulüplere sponsorluk etkinlik esnasında gerçekleştirilecekse, (yemek,
konaklama, ulaşım vb.) bu durum Kulüp Yönetim Kurulu Başkanı ve Kafile
Sorumlusu ile Sponsor Yetkilisi tarafından fatura veya tutanakla tespit
edilerek belgelenir.
(2) Sponsorluk planlama aşamasında
belirlenmişse, bu durumda tahmini destek miktarı etkinlik başvurusunda
belirtilir. Etkinlik sonrasında Kulüp Yönetim Kurulu Başkanı ve Kafile
Sorumlusu ile Sponsor Yetkilisi tarafından imzalanan fatura veya tutanak ibraz
edilir.
(3)
Kafile Sorumlusunun olmadığı hallerde, kulüp Denetim Kurulu Başkanının veya
üyelerinden birinin imzası gereklidir.
İl Dışı Etkinliklere
Katılacak Üyelerin Belirlenmesi
MADDE 26
– Kulüplerin onaylanmış il dışı etkinliklerine katılacak öğrenciler, Yönetim
Kurulunun teklifi ve Akademik Danışmanın onayı ile belirlenir.
ALTINCI
BÖLÜM
Mali
Hükümler
Kulüplerin Gelir Kaynakları
MADDE 27
– (1) Rektörlük tarafından onaylanmış kişi, kurum veya kuruluşlarca yapılacak
olan her türlü ayni ve nakdi sponsorluklar,
(2) Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
bütçesinden imkânlar doğrultusunda ayrılacak ödenekler,
(3) Kongre ve sempozyum gibi etkinliklere
üniversite dışından gelecek katılımcılar tarafından ödenecek katılım bedelleri,
(4) Kulüp gelirleri, Strateji Geliştirme
Daire Başkanlığının ilgili hesabına gelir olarak kaydedilir.
Kulüplerin Giderleri
MADDE 28
– (1) Kulüplerin giderleri, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bütçesinden
imkânlar ölçüsünde karşılanır.
(2) İhtiyaç duyulan eğitici, öğretici veya
çalıştırıcı kişiler, öncelikle Üniversite personelinden görevlendirilir.
Eğitici, öğretici veya çalıştırıcıların Üniversite dışından sağlanmasının
zorunlu olması halinde, bunlara ilişkin görevlendirme ve ücretlendirmeler,
Birlik Yönetim Kurulu teklifi ve Rektörlük onayı ile belirlenir. Bu kişilerin ücretleri,
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bütçesinden karşılanır.
(3) Görevlendirilecek eğitici, öğretici
veya çalıştırıcılarda, çalışma alanlarına ilişkin diploma, lisans, sertifika
vb. belge sahibi olma şartı aranır.
(4) Görevlendirilen eğitici, öğretici veya
çalıştırıcıların aylık çalışma süreleri ve zamanlarını içeren çizelge, ilgili
kulübün Akademik Danışmanı tarafından düzenlenerek her ayın sonunda Sağlık Kültür
ve Spor Daire Başkanlığına gönderilir.
(5) Kulüp giderleri,
a)
Etkinliklerin gerektirdiği her türlü demirbaş, sarf malzemeleri ve araç-gereçlerin temininden oluşan
giderlerden,
b)
Etkinliklerin yapılması sırasında oluşan giderlerden,
c)
Etkinliklerin gerektirdiği diğer düzenleme ve organizasyon giderlerinden
oluşur.
YEDİNCİ
BÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 29
– (1) Bu yönerge, Hitit Üniversitesi Senatosunun …/…/2019 tarihli Senato
toplantısında kabul edilerek …/…/2019 tarih ve 2019/… sayılı kararı ile
yürürlüğe girmiştir.
(2) Bu yönergenin kabulü ile 20/11/2014 tarihli
Hitit Üniversitesi Öğrenci Kulüpler Birliği Yönergesi yürürlükten kalkar.
(3) Bu yönergede yer almayan hususlarda
Rektörlük yetkilidir.
Yürütme
MADDE 30
– (1) Bu yönerge hükümlerini Hitit Üniversitesi Rektörü yürütür.
Tablo – I Kulüp Performans Puanı Belirleme Tablosu
ETKİNLİK TÜRÜ*
|
Etkinlik Puanı
|
EK PUANLAR
|
Ulusal TV veya gazete haberi
|
Yerel TV veya gazete haberi
|
İnternet gazetesi haberi
|
Kurum ve kuruluşlarca desteklenen
ulusal/uluslararası projeler yapmak
|
200
|
100
|
50
|
50
|
Kongre, sempozyum
|
100
|
50
|
25
|
12
|
Festival/Şenlik düzenlemek
|
90
|
45
|
23
|
11
|
Elektrik veya Elektronik İçerikli Mekanik vb. Özgün
tasarımlı ürün geliştirme
|
80
|
40
|
20
|
10
|
Panel düzenlemek
|
60
|
30
|
15
|
7
|
Konferans düzenlemek
|
55
|
28
|
14
|
7
|
İl dışı teknik gezi, sergi, yarışma, turnuva, uygulamalı etkinlik veya
gösteri düzenlemek
|
40
|
20
|
10
|
5
|
Elektronik yayın hazırlama
|
30
|
15
|
8
|
4
|
İl dışı teknik gezi, sergi, yarışma, turnuva,
uygulamalı etkinlik veya gösterilere katılmak veya il dışı etkinliklerde ödül
almak*
|
25
|
13
|
7
|
3
|
İl içi teknik gezi, sergi, yarışma, turnuva,
uygulamalı etkinlik veya gösteri düzenlemek*
|
20
|
10
|
5
|
2
|
Eğitim
programı düzenlemek
|
6 gün ve üzeri
|
15
|
8
|
4
|
2
|
1-5 gün
|
10
|
5
|
3
|
1
|
İl içi teknik gezi, sergi, yarışma, turnuva,
uygulamalı etkinlik veya gösterilere katılmak veya il içi etkinliklerde ödül
almak*
|
10
|
5
|
3
|
1
|
İl dışı kurum ziyareti yapmak
|
7
|
4
|
2
|
1
|
İl dışında stand açılmak
|
7
|
4
|
2
|
1
|
İl içi kurum ziyareti yapmak
|
5
|
3
|
2
|
1
|
İl içinde stand açılmak
|
5
|
3
|
2
|
1
|
*Etkinliğin uluslararası nitelikte olması durumunda, ilgili kulübe aynı
etkinliğin yurt içi ulusal etkinlik puanının iki katı etkinlik puanı verilir.
KULÜP KURULUŞ BAŞVURU FORMU
…/…/20…
Kurulacak Kulübün Adı :
Akademik Danışmanın
Unvanı, Adı Soyadı :
Görevli Olduğu Birim :
Telefon Numarası :
E-posta Adresi :
İmzası :
Kurucu Üye Öğrenci Listesi
Sıra No
|
Öğrenci No
|
Adı Soyadı
|
Kayıtlı Olduğu Program
|
Telefon No
|
İmza
|
1
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
9
|
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
|
|
12
|
|
|
|
|
|
13
|
|
|
|
|
|
14
|
|
|
|
|
|
15
|
|
|
|
|
|
16
|
|
|
|
|
|
17
|
|
|
|
|
|
18
|
|
|
|
|
|
19
|
|
|
|
|
|
20
|
|
|
|
|
|
21
|
|
|
|
|
|
22
|
|
|
|
|
|
23
|
|
|
|
|
|
24
|
|
|
|
|
|
25
|
|
|
|
|
|
26
|
|
|
|
|
|
27
|
|
|
|
|
|
28
|
|
|
|
|
|
29
|
|
|
|
|
|
30
|
|
|
|
|
|
Kurucu Üye Öğrenci Listesi
Varsa kulüp logosu
(3 cm x 3 cm; min. 360x360 px)
|
T. C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI
………………………………………… KULÜBÜ TÜZÜĞÜ
|
|
MADDE 1 – İSİM VE NİTELİK:
“………………………………………… Kulübü”, Hitit
Üniversitesi öğrencilerinin sosyal
faaliyeti olarak
kurulmuştur. Karar, yürütme ve denetim organları “Hitit Üniversitesi Öğrenci
Kulüpleri Birliği Yönergesi” esas alınarak oluşturulmuş olup, faaliyetlerini
Yönerge hükümlerine uygun olarak Hitit Üniversitesinde sürdürmektedir.
|
MADDE 2 – AMAÇ:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
|
MADDE 3 – FAALİYET ALANLARI:
1)
………………………………………………………………………………………………….
2)
………………………………………………………………………………………………….
3)
………………………………………………………………………………………………….
4)
………………………………………………………………………………………………….
5)
………………………………………………………………………………………………….
6)
………………………………………………………………………………………………….
7)
………………………………………………………………………………………………….
8)
………………………………………………………………………………………………….
9)
………………………………………………………………………………………………….
10) ………………………………………………………………………………………………….
|
MADDE 4 – KULÜP ORGANLARI:
Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Denetleme
Kuruludur. “Hitit Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Birliği Yönergesi” hükümleri
doğrultusunda seçilir ve görev yaparlar.
|
MADDE 5 – TÜZÜK YÜRÜRLÜK VE DEĞİŞİKLİĞİ:
Bu Tüzük “………………………………………… Kulübü” kuruluşundan itibaren yürürlüğe girer.
Tüzük değişikliği, Yönetim Kurulu önerisi ve Genel Kurul kararı ile
gerçekleştirilir ve Öğrenci Kulüpleri Koordinatörlüğüne bildirilir.
|
İMZA
Danışman
Onay
|
Örnek Tüzük İçin Tıklayınız.